Panasonic DP-UB9000 Blu-Ray Player-gennemgang

Panasonic Blu-ray-afspilleren kan kategoriseres i et højt prisklasse blandt lignende produkter, men når vi først har prøvet det, kan vi med sikkerhed sige, at hvis vi taler om en Blu-ray-afspiller, kan denne model være den rigtige!

Lad os se nærmere på!

Panasonic-dp-ub9000-Blu-Ray-afspiller-2.

Afspillerens forside og sider er lavet af tykt aluminium, puritanisk, simpelt udseende. Bagsiden har mange udgange, 7.1 udgange, optiske, koaksiale og HDMI-udgange til integration med hjemmebiografsystemer og dedikerede stereo RCA- og XLR-forbindelser til lydsystemer.

bageplatta dp-ub9000

Der er også en separat HDMI-forbindelse, der kan vælges fra menusystemet og fungerer som en separat lydoutput. 2 USB 3.0-porte kan findes på frontpanelet, og en Ethernet-forbindelse på bagpanelet og en Wifi-forbindelse er også tilgængelige på enheden. Diskdrevet blev fremstillet med et to-lags chassis, fastgjort til den tykke stålplade for at reducere vibrationer.

Ekstra funktion

panasonic-ub9000-binnen

Lydkredsløbet har fået sin egen dedikerede strømforsyning for at maksimere lydkvaliteten og frembringe den bedst mulige lyd. De analoge udgange er også udstyret med et specielt kredsløb til afspilleren. HCX eller Hollywood Cinema Experience billedbehandlingsmotor garanterer levende, perfekte billeder.

HR Optimizer forbedrer tonekortet for HDR-billedet, tager højde for skærmens lysstyrke og justerer billedet for at give afspilleren et så detaljeret billede som muligt, især for hvide og lyse detaljer. Afspilleren genkender også Dolby Vision-film og omgår HR Optimiser-funktionen.

Den har også WAV, FLAC, AIFF, ADC-funktioner og fungerer med en 32-bit / 768 kHz DAC-chip og vejer 7,8 kg. Understøtter også Dolby True HD, Dolby Atmos, DTS-HD Master Audio og DTS: X

Streaming er også mulig, så for eksempel er Amazon Prime Video, BBC iPlayer, Netflix også installeret på enheden.

DP-UB9000 fjernbetjening

Fjernbetjeningen er baggrundsbelyst med tykke og berøringsfølsomme knapper. Der er 6 indstillingsmuligheder i menuen, hvilket igen er ret kompliceret, og nogle indstillinger er unødvendige. (F.eks. Er der ikke behov for at slå Dolby Vision og HDR10 + support til eller fra i menuen, hvis du kan tænde afspilleren automatisk.) Der er ingen DVD Audio- og SACD-understøttelse. Billedforbedringsfunktionen er i stand til imponerende ydeevne, selvom Pioneer UPD LX500-afspilleren i en kategori med lignende funktioner fungerer med en hårs bredde af endnu mere perfekt billedforbedring.

Er Blu-ray-afspillere ikke forældede?

Det er sandt, at internet- og streaming-udbydere har overtaget dominansen af ​​serier og filmfans i dag, men tiden for Blu-ray-afspillere er langt fra forbi. Selvfølgelig er det i dag kun Blu-ray-afspillere, der har ekstra funktioner og har tilpasset sig moderne teknologi, der er noget værd. Fordi de nye typer DVD’er ikke er kompatible med de gamle typer Blu-ray-afspillere, har producenterne opgraderet DVD-afspillerne og tilladt også, at nogle online streamingtjeneste-applikationer kører.

En Blu-ray-film kan producere et meget pænere, klarere billede med højere opløsning på en moderne afspiller af god kvalitet end online streamingudbydere. De sælger også meget billige kategorier af spillere, når vi køber, skal vi overveje, om vi har en projektor eller 4K TV, eller hvor meget vi vil bruge afspilleren, for hvis vi kun ser en film på den en eller to gange, er det unødvendigt at invester i et dyrere stykke. På den anden side er det imod Blu-ray-afspillere, at Netflix og andre streaming-udbydere tilbyder mange gange antallet af DVD’er, der kan købes. Hvis du derimod vil have en ægte 3D, realistisk og ægte filmoplevelse, vippes skalaerne tydeligt mod Blu-ray-afspillere, da en online streamingtjenesteudbyder aldrig vil være i stand til at sende det samme billede og lyd som en Blu -stråle. -spiller.

Prøve

Vi testede Panasonic-afspilleren i et mellemstort filmrum. I 2018 ramte det historiske filmdrama Mary Queen of Scots teatrene, og vi begyndte vores øvelse for spilleren. Vi oplevede meget smukke, klare billeder, nøjagtig og dynamisk produktion. Dette blev efterfulgt af krigsfilmen Free State of Jones fra 2016 med Matthew McConaughey i hovedrollen. Panasonic leverede en levende, klar billedkvalitet, vi oplevede fremragende farvebalance, og afspilleren klarede sig ganske godt med hensyn til lyd.

Hjemmebiografens akustik var passende, lydabsorberende og diffusorelementer på væggene og loftet, og lydabsorberende gardiner foran vinduet sikrer den ideelle lydkvalitet.

Vi var dog ikke helt tilfredse med musikken, fordi der er en Blu-ray-afspiller, der klarer sig bedre i denne henseende sammenlignet med Pioneer UDP LX500 Blu-ray-afspiller, Panasonic hænger lidt bag konkurrencen med hensyn til nøjagtighed, rytme og dynamik, men med hensyn til billedopløsning, ydeevne og lyd har Panasonic DP-UB9000 bedre klarhed.

Cue

Æraen med Blu-ray-afspillere er ikke forbi, hvilket fremgår af den opgraderede Panasonic Blu-ray-afspiller med moderne teknologi. Designere og producenter rykker frem med alderen, hvorfor moderne Blu-ray-afspillere er udstyret med ekstra funktioner såsom adgang til online streamingtjenester. Panasonics billedopløsning er forbløffende og producerer meget smukke, afbalancerede farver, klar og skarp lyd og meget god ydelse. Nogle af dets konkurrenter hænger lidt bagud med hensyn til nøjagtighed og dynamik, hvor DVD Audio og SACD-support mangler. Der er også en bedre musikafspiller end Panasonic. Menupunkterne er komplicerede og lette at forveksle med, og nogle menuindstillinger er endda helt unødvendige.

For dem, der insisterer på en ægte filmoplevelse og perfekt billedkvalitet, er det værd at vælge Panasonics ret dyre Blu-ray-afspiller.

Skrevet af Róbert Polgár

Similar Posts