Generelle vilkår og betingelser
Gældende: 04/03/2023. fra dag
1. Generel information, indgåelse af kontrakten mellem parterne
1. Disse generelle vilkår og betingelser (herefter: GTC) er gyldige i onlinebutikken (herefter: Webbutik), der drives af XL Gasztrobusz Kft. (herefter: Serviceudbyder) via https://www.perfectacoustic.dk (herefter: Hjemmeside) ) kan bestilles til alle produkter. Omfanget af disse generelle vilkår og betingelser dækker alle elektroniske kommercielle tjenester, der leveres i Ungarn gennem webshoppen.
2. Køber betyder enhver fysisk person, der afgiver en ordre i Webshoppen. Køberbegrebet omfatter forbrugerbegrebet. I henhold til lov V af 2013 om den civile lovbog (herefter: civilloven) er en forbruger en fysisk person, der handler uden for rammerne af sit erhverv, selvstændige erhverv eller erhvervsvirksomhed.
3. Shopping i webbutikken er underlagt gældende ungarsk lovgivning, især civilloven, CVIII af 2001, om visse spørgsmål om elektroniske kommercielle tjenester og tjenester relateret til informationssamfundet. lov, og 45/2014 om de nærmere regler for aftaler mellem forbrugeren og virksomheden. (II. 26.) er reguleret ved Statslige Dekret (herefter: Statslige Dekret).
4. Køb i Webshoppen er muligt ved at afgive en ordre elektronisk, som specificeret i disse GTC.
5. Serviceudbyderen er ikke ansvarlig for opfyldelsen af ​​ordren, hvis det givne produkt ikke er tilgængeligt i mellemtiden, er Serviceudbyderen berettiget til at afvise ordren.
6. I tilfælde af accept af de generelle vilkår og betingelser fra købers side, etableres kontrakten mellem parterne ved bekræftelse af ordren fra tjenesteyderen i overensstemmelse med de generelle vilkår og betingelser. Hvis kunden ikke accepterer vilkårene og betingelserne i de generelle vilkår og betingelser, kan han/hun ikke bruge tjenesterne i Onlinebutikken, så han/hun kan ikke registrere eller sende en ordre.
7. Den indgåede kontrakt anses for at være skriftlig. De data, der er gemt i den skriftlige kontrakt, er de samme som de data, der er givet under den givne ordre. Sproget for kontraktunderskrivelse og kommunikation er ungarsk. Serviceudbyderen indgiver ikke kontrakten, den er ikke tilgængelig efterfølgende.
8. Mindreårige eller personer med begrænset handleevne må kun bruge webstedets tjenester med samtykke fra deres juridiske repræsentant. At opnå dette samtykke er en mindreårigs eller en person med begrænset handleevnes ansvar og pligt. Kundegrænsefladen i Netbutikken og Tjenesteudbyderen er ikke ansvarlige og har ingen mulighed for at vide eller finde ud af, hvem der er på brugersiden under online transaktioner, derfor påhviler ansvaret alene hos Kunden.
9. Tjenesteudbyderen har ikke bestemmelserne i lov XLVII af 2008 om forbud mod urimelig handelspraksis mod forbrugere. med et adfærdskodeks i henhold til loven.
10. Ved at afgive en ordre i Webbutikken og sætte kryds i boksen for accept af de Generelle Betingelser, accepterer og anerkender Kunden, at de Generelle Betingelser er bindende for ham.
2. Data fra tjenesteudbyder og hostingudbyder:
Firmanavn: XL Gastrobusz Kft.
Hovedkvarter: 2315 Szigethalom, Dob gade 4.
Firmanummer: 13-09-181969
Skattenummer: 25702228-2-13
E-mail: [email protected]
Telefon: 06 30 096 5474
Data fra tjenesteudbyderen, der leverer lagerplads til tjenesteudbyderen:
Navn: ELIN.hu Kft
Hovedkvarter: 9024 Győr, Déry T. u. 11.
Firmaets registreringsnummer: 08-09-016359
Skattenummer: 14315754-2-08
E-mail: [email protected]
3. Bestil
1. Hjemmesiden tilbyder en online bestillingsmulighed for købere. Brugeren kan gennemse webstedet ved hjælp af menupunkterne. Produkterne er opført i et kategorisystem. Ved at klikke på navnet på kategorien kan du se listen over produkter, der er inkluderet i den. De viste billeder er fotos, hvis farve kan afvige fra det bestilte produkt afhængigt af den skærm, køberen bruger. På Hjemmesiden er det muligt at søge efter et produkt ud fra et søgeord. Produktresultater, der matcher søgekriterierne, vises som en liste, svarende til kategorierne.
2. Du behøver ikke at registrere dig for at afgive en ordre i Webshoppen. Under bestillingen, ved udfyldning af databladet, er følgende oplysninger påkrævet eller mulige: navn, e-mailadresse, telefonnummer, faktureringsadresse, leveringsadresse, leveringsmetode, kuponkode, kommentar. Købere kan kun give deres egne personlige data på hjemmesiden. For en vellykket ordre skal Køber acceptere disse GTC og Data Management Information ved at afkrydse det givne felt. Ved at afkrydse felterne erklærer kunden, at han har læst og forstået alle bestemmelserne i disse vilkår og betingelser og datastyringsoplysningerne, overholder dem fuldt ud og anerkender, at alle dets bestemmelser er bindende for ham.
3. For nøjagtigheden, aktualitet og sandfærdighed af de leverede datart er udelukkende Købers ansvar. Tjenesteudbyderen fraskriver sig enhver form for ansvar, der opstår i forbindelse med ukorrekthed, stavefejl eller levering af usande data på hjemmesiden. Serviceudbyderen påtager sig intet ansvar for leveringsforsinkelser eller andre problemer eller fejl, der kan henføres til forkerte og/eller unøjagtige data leveret af Kunden.
4. Muligheder for at rette indtastningsfejl: Under bestillingen er det muligt at se og ændre indholdet i kurven, hvis kurven ikke indeholder det antal du ønsker at bestille, skal du indtaste antallet af styk af det antal du ønsker at bestille i dataindtastningsfeltet i kolonnen “Antal” (eller ” antallet kan ændres med +” eller “-” tegnet), hvorefter systemet vil opdatere det angivne antal styk. Hvis Køber ønsker at slette produkterne i indkøbskurven, skal du klikke på knappen “Slet”.

Under bestillingen har Kunden til enhver tid mulighed for at rette/slette de indtastede data. Hvis Kunden allerede er gået videre til den dataside, han ønsker at rette, men endnu ikke har afsluttet ordren, tilrådes det at klikke på browserens tilbage-knap (pil i øverste venstre hjørne af skærmen), indtil den ønskede side vises , hvor han kan foretage ændringer. Det er muligt yderligere at ændre dataene vedrørende den afgivne ordre ved kontaktoplysningerne angivet i disse GTC.
5. Du kan finde ud af egenskaber og karakteristika for de produkter, der kan købes i Webbutikken på den specifikke side for produktet. Tjenesteudbyderen sælger ikke brugte produkter, defekte produkter eller produkter af lavere kvalitet end markedsstandarder. Hvis kunden har brug for flere oplysninger om funktionerne, brugen og anvendeligheden af ​​et produkt i webshoppen, end der er angivet på hjemmesiden, bedes du kontakte tjenesteudbyderen.
6. Blandt de produkter, der er tilgængelige i Webshoppen, betragtes følgende produktgrupper som unikke produkter, som Tjenesteyderen fremstiller udelukkende på baggrund af Kundens forudgående bestilling, specifikt i overensstemmelse med Kundens anvisninger og behov, efter farve og størrelse bestemt af Kunde (herefter: Unikt produkt), så de er ikke tilgængelige før bestilling:
• gardin (akustisk og ikke-akustisk),
alle akustikpaneler og akustiske diffusorer,
• akustiske stoffer,
• granitplader,
• Lydløst tæppe
7. For nogle produkter bestemmer Serviceudbyderen en minimumsbestillingsmængde, som er angivet på siden for det givne produkt. I et sådant tilfælde vil Tjenesteyderen ud over produktets enhedspris også angive den pris, som Køber skal betale i tilfælde af en ordre under hensyntagen til minimumsordremængden.
8. Produkternes farve og nuance kan afvige i virkeligheden i forhold til billederne vist på Hjemmesiden, og det kan også ske, at farven på materialerne fra forskellige produktioner afviger minimalt fra hinanden. For produkter er en størrelsesforskel på 1-2 cm mulig, og ved tæpper er en vægtforskel på 30 % mulig.
9. Den pris, der er angivet ved siden af ​​produkterne, er altid angivet i danske kroner og er produktets afgiftsfrie købspris, som ikke inkluderer generel moms og ikke inkluderer leveringsomkostninger og eventuelle efterkravsgebyrer. For nogle produkters vedkommende vil visningen af ​​den nøjagtige pris og omkostningerne ved hjemlevering være tilgængelig, hvis Køber har valgt de ønskede parametre (f.eks. farve, størrelse). Efter valg af produkt og leveringsmetode, vil forsendelsesomkostningerne blive vist i en separat linje ud for produktprisen. Under ordren og i meddelelsen, der bekræfter ordren, angiver Serviceudbyderen prisen på produkterne og forsendelsesomkostningerne på en separat linje.
10. For visse produkters vedkommende er det muligt at skære til en unik størrelse, hvilket vil sige at skære fra de tilgængelige størrelsesversioner, så kun en mindre størrelse er tilgængelig i forhold til dem. Den ønskede størrelse skal angives i feltet “Bemærkninger” under bestillingen. Gebyret for tilskæring til individuel størrelse er HUF 3.810 brutto, hvilket beløb vises i en separat linje under bestillingen.
11. Ved visse produkter er det også muligt at købe tilbehør, vælge en mønstret farve eller en tillægsydelse (f.eks. gardinsyning), hvis pris/honorar Serviceudbyderen altid angiver på produktsiden ud for den givne tilbehør eller service. Prisen på det valgte gebyr eller service vises i en separat linje under bestillingen.
12. Tjenesteudbyderen forbeholder sig retten til at ændre priserne på produkter, der kan bestilles fra Hjemmesiden, forudsat at ændringen træder i kraft samtidig med, at den fremgår af Hjemmesiden. Ændringen påvirker ikke købsprisen for de allerede bestilte produkter negativt.
13. Hvis der trods al den omhu, som Serviceudbyderen har udvist, vises en forkert pris på netbutikken, især med hensyn til det åbenlyst forkerte, f.eks. for en pris på “0” DKK eller “1” DKK,  der er væsentligt forskellig fra den velkendte, almindeligt accepterede eller anslåede pris på produktet, som kan forekomme på grund af en systemfejl, så er Serviceudbyderen ikke forpligtet til at sælge produktet til den forkerte pris, men kan tilbyde levering til den korrekte pris, velvidende hvilken Kunde du kan fortryde dit køb.
14. Tjenesteudbyderen vil kun acceptere ordren via Hjemmesiden, hvis Kunden udfylder alle de data, der kræves til ordren. Serviceudbyderen kan ikke holdes ansvarlig for leveringsforsinkelser eller andre problemer eller fejl, der kan spores tilbage til forkerte og/eller unøjagtige ordredata leveret af Kunden.
15. Bekendtgørelsens procedure:
Trin 2: Det produkt, du vil købe, føjes til indkøbskurven ved at klikke på knappen “Tilføj til indkøbskurv”. Herefter føres Kunden til bestillingssiden ved at klikke på knappen “Kurv”, der vises på siden eller kan tilgås fra menulinjen.
Trin 3: Du kan se, hvad du vil købe på siden “Kurv”.produktpris, mængde. Priserne er inklusiv moms. Momssatsen er den procentdel, der er angivet i den gældende momslov. På siden kan Køber kontrollere de produkter, han ønsker at bestille, og om nødvendigt ændre mængden eller slette det givne produkt. På denne side kan du indtaste leveringsmetode og eventuel kuponkode. Ud over købsprisen er de foreløbige leveringsomkostninger angivet på grænsefladen. Ved at klikke på knappen “Fortsæt til kassen” føres kunden til næste side.
Trin 3: På “Checkout”-grænsefladen kan du indtaste de nødvendige data til levering og fakturering, eller. Ud over købsprisen er leveringsprisen angivet på interfacet. Betalingsmetoden skal også vælges på denne grænseflade.
Køber har mulighed for at kontrollere oplysningerne i forbindelse med ordren, købsprisen, det samlede beløb, der skal betales, herunder leveringsomkostninger, og det er også muligt at ændre leveringsmåden. Hvis Køber finder alt i orden, kan han gennemføre købet og sende sin ordre ved at klikke på knappen “Send ordre”. Hvis kunden har valgt betalingsmuligheden online med bankkort, vil systemet omdirigere ham til betalingstjenesteudbyderens grænseflade.
Før afsendelse af ordren, for en vellykket ordre, skal Køber acceptere disse GTC og Data Management Information ved at markere det givne felt. Ordren kan ikke fortsættes uden accept af de generelle vilkår og betingelser og datahåndteringsoplysningerne.
16. Kundens afgivelse af ordren medfører ikke i sig selv, at der oprettes en kontrakt mellem Serviceudbyderen og Kunden. Efter modtagelse af Købers købstilbud (ordre) er Tjenesteyderen forpligtet til at bekræfte ordren over for Køber elektronisk (e-mail), hvilken bekræftelsesmail indeholder de data, som Køber har oplyst under ordren eller registreringen (f.eks. fakturerings- og leveringsoplysninger ). , ordrenummeret, datoen for ordren, listen og mængden af ​​de elementer, der hører til det bestilte produkt, prisen på produktet og det samlede beløb, der skal betales. Hvis denne bekræftelse ikke er modtaget af Køber inden for 48 timer efter afsendelse af tilbuddet, så vil Købers bindende tilbud og eventuelle andre forpligtelser automatisk blive opsagt uden yderligere betingelser.
17. Tjenesteudbyderen forbeholder sig retten til at ændre kampagnetilbuddet uden forudgående varsel, for at begrænse tilgængeligheden af ​​individuelle kampagner, eller ændre start- og sluttidspunktet for de annoncerede kampagner. Tjenesteudbyderen påtager sig intet juridisk ansvar for ovenstående mulige ændringer.
18. Tjenesteudbyderen forbeholder sig retten til at afvise enhver ordre afgivet af en kunde. Hvis Serviceudbyderen ændrer eller annullerer en ordre, vil den kontakte Kunden på den e-mail og/eller faktureringsadresse/telefonnummer, der er angivet ved afgivelse af ordren. Tjenesteyderen forbeholder sig også ret til at begrænse antallet af leveret fra én vare til én postadresse.
4. Betalings- og leveringsbetingelser
1. Køber kan afregne købesummen på følgende måde:
• online betaling med bankkort på hjemmesiden,
• ved overførsel til tjenesteudbyderens bankkonto til følgende bankkontonummer:
• Xl gastrobusz Kft
• 11742252-21206940
• otp
Kontoindehaver: XL Gastrobusz Kft.
• BIC: TRWIBEB1XXX
• IBAN: BE60 9673 5202 3470
• Wise street: Avenue Louise 54, værelse S52
• Bruxelles
• 1050
• Belgien
XL Gastrobusz Kft
HU76117422522120694000000000
OTPVHUHB
OTP Banks hovedkvarter
1051 Budapest, Nádor gade 16

2. Online bankkortbetalinger foretages gennem et elektronisk system, der drives af en betalingstjenesteudbyder, der er indgået kontrakt med Tjenesteudbyderen, og som er uafhængig af Tjenesteudbyderen. Onlinebetaling med bankkort tilbydes af OTP Mobil Kft. (1093 Budapest, Közraktár gade 30-32.; [email protected]; +36 1/20/30/70 3-666-611; https://simplepay.hu / vasarlo-aff/) er forsikret. Ved netbankkortbetaling har Kunden mulighed for at gennemføre betalingen på betalingstjenesteudbyderens egen betalingsside. Kunden må ikke lukke betalingsgrænsefladen (browservinduet) hos betalingstjenesteudbyderen under onlinebetalingsprocessen. Onlinebetaling er underlagt forretningsreglerne for betalingstjenesteudbyderen, det relevante kortselskab samt det pengeinstitut, der udsteder kortet og krediterer beløbet. Tjenesteudbyderen administrerer ikke Kundens bankkortdata.
3. Under behandlingen af ​​alle kreditkort-/betalingskorttransaktioner bruger Tjenesteudbyderen en sikker online betalingsgateway, der krypterer Kundens bankkortdata i et sikkert modtagemiljø. For at sikre, at indkøbsoplevelsen er sikker, enkel og pålidelig, bruger tjenesteudbyderen Secure Socket Layer (SSL) teknologi.
4. Ved onlinebetaling og bankoverførsel skal parterne anse gebyrbetalingen for gennemført på det tidspunkt, hvor det beløb, der skal betales, ankommer på Tjenesteyderens bankkonto.
5. Tjenesteyderen udsteder en elektronisk faktura, Kunden modtager den udstedte faktura på e-mail inden for 5 hverdage efter betaling af fakturabeløbet.
6. Leveringsomkostningerne er forskellige for hvert produkt, dets beløb kan bestemmes ud fra produktets størrelse og vægt. Før afsendelse af ordren, informerer Serviceudbyderen Kunden om de nøjagtige omkostninger ved leveringen på bestillingsgrænsefladen under ordren, efter at have valgt produktet, defineret de nødvendige parametre og angivet leveringsadressen.
7. Følgende metode er tilgængelig for at modtage det bestilte produkt:
• personlig afhentning hos Serviceudbyderen kun på et forudaftalt tidspunkt: 2316 Tököl, Szadova u. 23.
• hjemlevering leveres af sprint, dpd, dhl kurerservice.
8. Hjemlevering kan kun vælges for adresser, der hører til leveringsområdet. For at bekræfte dette skal køber indtaste sit postnummer/land (eller angive, at forsendelsesadressen er den samme som sin faktureringsadresse), når han vælger forsendelsesmetode. Hvis hjemmelevering er tilgængelig til den angivne adresse, vil Serviceudbyderen sørge for omkostningerne ved hjemlevering. Adressen på lejligheden eller endda arbejdspladsen kan indgå som leveringsadresse. Leveringsadressen kan afvige fra faktureringsadressen. Den adresse, hvor Køber med størst sandsynlighed er på det forventede leveringstidspunkt, skal angives som leveringsadresse.
9. Leveringstiden er normalt 2-3 uger fra dagen efter bestillingen er afgivet og betalt. Leveringstiden regnes fra den dag, ordren blev afgivet og betalt. Tjenesteudbyderen bestræber sig på at gennemføre din ordre inden for den ovenfor angivne tid, men påtager sig intet ansvar, hvis leveringstiden er længere end angivet. For hver ordre informerer Serviceudbyderen Kunden om det nøjagtige leveringstidspunkt via e-mail før levering.
10. Levering sker på hverdage, mellem kl. 8.00 og 17.00. Det er muligt for Køber at kontakte kurertjenesten for nærmere afklaring af leveringsdatoen.
11. Køber eller modtager er ved gennemførelse af ordren på leveringstidspunktet forpligtet til at kontrollere pakkens integritet, i tilfælde af en beskadiget pakke, sammen med kureren for at kontrollere pakken vare for vare, og at underskrive protokolbekræftelsen af ​​åbningen af ​​pakken (evt. mangler skal noteres i protokollen).
Køber er forpligtet til hurtigst muligt efter modtagelse og udpakning at kontrollere pakken vare for vare samt sikre sig, at varerne på fakturaen reelt er de samme som de bestilte og leverede produkter. Hvis der skulle opstå problemer i denne forbindelse (produktet er beskadiget, defekt eller forurenet), skal køber kontakte serviceudbyderen hurtigst muligt (senest 1 hverdag fra modtagelsen) på [email protected] – e-mailadresse eller telefonnummer 06 30 096 5474 for at håndtere fejlen. Herefter kan Serviceudbyderen ikke acceptere klager over mangler.
12. Hvis Kunden ikke modtager det bestilte produkt, eller hvis Serviceudbyderen begår en anden fejl under leveringen af ​​produktet, refunderes fragtomkostningerne ved returnering af produktet til Kunden op til det beløb, som Kunden tidligere har betalt. til dette formål.
13. AI alle tilfælde afholdes omkostningerne ved genforsendelse på grund af manglende levering på grund af købers fejl af køber. Omkostningerne til transporten frem og tilbage på grund af mislykket levering på grund af Købers skyld skal ligeledes betales af køber. I tilfælde af fortløbende mislykkede leverancer forbeholder Tjenesteudbyderen sig ret til at begrænse Kundens ordrer (kun opfylde køb, der tidligere er afviklet).
Hvis kunden ikke modtager det leverede produkt med gratis forsendelse, og kureren returnerer pakken, trækkes forsendelsesomkostningerne fra produktets refunderbare beløb. Bemærk, at forsendelsesomkostningerne blev inkluderet i produktprisen, leveret efter kundens anmodning. Det at ikke modtage produktet medfører skader på tjenesteudbyderen, som det er kundens ansvar at dække. Kompensationen svarer til forsendelsesomkostningerne.

Hvis de bestilte produkter sendes til et land, der ikke er medlem af Den Europæiske Union, gælder toldreglerne i det pågældende land. Du skal betale de toldgebyrer, der er fastsat af toldmyndighederne, før du modtager pakken.

Hvis køberen ikke betaler toldafgifterne, vil kurertjenesten destruere pakken efter 2 uger.

Hvis kunden ikke modtager pakken fra kurer tjenesten, og pakken returneres til os, vil vi forsøge at kontakte kunden via e-mail eller telefon. Hvis der ikke er nogen respons fra kunden inden for to uger, forbeholder vi os retten til at bortskaffe produktet.

5. Akustisk måling, planlægning
1. Købere, der er interesserede i Serviceudbyderens produkter, har mulighed for at benytte Serviceudbyderens akustiske måling og designtjenester.
2. Gebyret for det online akustiske design er HUF 6.500 brutto, for at afgive en ordre skal Kunden sende en e-mail til Serviceudbyderen på e-mailadressen [email protected]. Du skal vedhæfte billeder af det rum, hvor du ønsker at placere de akustiske elementer, til punkt og prikke, samt specificere rummets karakteristika. Serviceudbyderen sender en skitse af resultaterne af online-planlægningen og placeringen af ​​de akustiske elementer via e-mail, eller giver en detaljeret forklaring telefonisk efter anmodning. Serviceudbyderen foreslår også de anbefalede højttalere, elevpladsen og indretningen af ​​møblerne.
3. Tjenesteudbyderen leverer to typer af akustisk måling relaterede tjenester: grundlæggende og premium akustisk måling. For at bestille målingen skal Køber sende en e-mail til Serviceudbyderen på e-mailadressen [email protected] og vedhæfte billederne af det rum, hvor han ønsker at placere de akustiske elementer, og også specificer rummets egenskaber. Den akustiske måling finder sted på det af Køber anviste sted. Den grundlæggende akustiske måling tager normalt – afhængig af rummets forhold – 1 time, den premium akustiske måling tager normalt 2 timer. Ved premium akustisk måling udføres målingen ved brug af akustikpaneler og deres udstyr. Det grundlæggende gebyr for akustisk måling er HUF 50.800 netto + afstigningsgebyr (maksimalt 1 time). Gebyret for den premium akustiske måling er HUF 88.900, som inkluderer 2 timer, hvorefter hver påbegyndt time er HUF 63.500.
Landstigningsgebyret for begge målinger er HUF 400 netto/km, den tilbagelagte distance skal beregnes fra Szigethalom, tjenesteudbyderens hovedkvarter.
4. Tjenesteyderen gør Købers opmærksom på, at den akustiske planlægning og måling betragtes som rådgivende, derfor påtager sig Tjenesteyderen intet ansvar, hvis Køber oplever afvigelser i den angivne lydkvalitet. Gebyret for akustisk design og online akustisk måling kan ikke kræves tilbage, efter at servicen er gennemført.
5. Yderligere information om akustisk måling og planlægning er tilgængelig på hjemmesiden.

6. Tilbehørsgaranti, produktgaranti
1. For tilbehørsgaranti og produktgaranti, Ptk. dets til enhver tid gældende bestemmelser er gældende.
det. Tilbehørsgaranti
I tilfælde af mangelfuld ydelse fra Serviceudbyderens side kan Kunden gøre et garantikrav gældende mod virksomheden i henhold til art. efter sine regler.
Køber kan efter eget valg anvende følgende garantikrav for tilbehør:
• Du kan anmode om en reparation eller udskiftning, medmindre opfyldelsen af ​​den anmodning, som kunden har valgt, er umulig eller vil medføre uforholdsmæssigt store ekstra omkostninger for tjenesteudbyderen sammenlignet med opfyldelsen af ​​andre anmodninger. Hvis han ikke har eller kunne anmode om reparation eller udskiftning, kan han anmode om en forholdsmæssig levering af erstatningen, eller Kunden kan udbedre manglen for Serviceudbyderens regning, eller få den repareret af en anden eller – som sidste udvej – trække sig ud af kontrakten. Der er ikke plads til aflysning på grund af en ubetydelig fejl.
• Du kan skifte fra din valgte tilbehørsgaranti til en anden, men omkostningerne ved skiftet afholdes af Kunden, medmindre det var berettiget, eller Serviceudbyderen har givet en grund til det.
Køber er forpligtet til at anmelde manglen umiddelbart efter dens opdagelse, dog senest inden for to dage efter opdagelsen af ​​manglen. I tilfælde af en kontrakt mellem en forbruger og en virksomhed, skal en fejl, der er meddelt inden for to dage efter opdagelsen af ​​fejlen, anses for at være meddelt uden forsinkelse. Køberen, som betragtes som en forbruger, må ikke længere gøre sine rettigheder til tilbehørsgaranti gældende ud over den toårige forældelsesfrist fra datoen for kontraktens udførelse.
Køber kan gøre sit tilbehørsgarantikrav gældende mod Serviceudbyderen.
Andre betingelser for at gøre tilbehørsgarantirettigheder gældende: Inden for et år efter færdiggørelsen er der ingen andre betingelser for at gøre krav på tilbehørsgaranti gældende ud over meddelelsen om defekten, hvis kunden beviser, at produktet er leveret af serviceudbyderen, hvilket kan verificeres med en faktura udstedt af Serviceudbyderen. Efter et år er gået fra opfyldelsesdatoen, er Kunden dog forpligtet til at bevise, at den af ​​ham erkendte mangel allerede eksisterede på opfyldelsestidspunktet.
b. Produktgaranti
I tilfælde af en defekt i det produkt, der sælges til ham af Serviceudbyderen, kan Kunden, der anses for at være en forbruger, efter eget valg udøve sin rettighed eller produktgarantikrav som angivet i punkt a). Som et produktgarantikrav kan Køber kun anmode om reparation eller udskiftning af det defekte produkt.
Produktet er defekt, hvis det ikke opfylder de kvalitetskrav, der er gældende på det tidspunkt, det bringes i omsætning, eller hvis det ikke har de egenskaber, som producenten har beskrevet.
Kunden kan gøre sit produktgarantikrav gældende inden for to år fra datoen for produktets frigivelse af producenten. Efter denne frist mister du denne ret.
Kunden kan kun udøve sit produktgarantikrav mod producenten eller distributøren af ​​produktet. Køber skal bevise produktets defekt i tilfælde af et produktgarantikrav.
Producenten (distributøren) er kun fritaget for sin produktgarantiforpligtelse, hvis den kan bevise, at:
• produktet ikke blev fremstillet eller markedsført som en del af dets forretningsaktiviteter, eller
• fejlen ikke kunne erkendes i henhold til videnskabens og teknologiens tilstand på tidspunktet for markedsføringen eller
• produktets defekt skyldes anvendelse af lovgivning eller obligatoriske officielle forskrifter.
Det er tilstrækkeligt for producenten (distributøren) at bevise én årsag til dispensationen.
På grund af samme fejl kan et tilbehørsgarantikrav og et produktgarantikrav ikke gøres gældende på samme tid, parallelt med hinanden. I tilfælde af vellykket håndhævelse af et produktgarantikrav kan Køber dog gøre sit tilbehørsgarantikrav gældende for det udskiftede produkt eller den reparerede del mod producenten.
c. Sådan rapporteres et garantikrav
Kunden kan indberette sit garanti- eller garantikrav via post eller elektronisk post sendt til Serviceudbyderen.
Så skal brevet indeholde:
• Købers navn og adresse,
• produktnavn, købspris,
• datoen for køb,
• datoen for anmeldelse af fejlen,
• beskrivelse af fejlen,
• det krav, som Køber ønsker at gøre gældende.
7. Tilbagetrækning
1. Køber er efter modtagelse af produktet forpligtet til at kontrollere produktets indhold, stand og kvalitet og straks underrette Serviceudbyderen, hvis der mangler noget, eller hvis der er uoverensstemmelser.
2. I henhold til regeringsbekendtgørelsen har du ret til at fortryde kontrakten uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor kunden eller en af ​​kunden udpeget tredjepart, bortset fra transportøren, modtager det bestilte produkt. Hvis der er tale om flere produkter, udløber den 14 dage efter den dag, hvor det sidste produkt overtages af Køber eller en tredjepart angivet af Køber, bortset fra transportøren. Køber har ret til at fortrydedu kan også udøve din ret i perioden mellem datoen for indgåelse af kontrakten og datoen for modtagelse af produktet. Hvis Kunden ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal han sende en klar erklæring, der indeholder sin hensigt om at fortryde, til Tjenesteudbyderen (fx pr. post, via et brev sendt elektronisk) til en af ​​de kontaktoplysninger, der er angivet i punkt 2 i Generaldirektoratet Vilkår og betingelser.
Til dette formål kan Køber også bruge fortrydelseserklæringsprøven inkluderet i bilag nr. 1 til disse generelle vilkår og betingelser.
Køber udnytter sin fortrydelsesret inden for fristen, hvis han sender sin fortrydelseserklæring inden den ovenfor angivne frist.

3. Hvis Kunden fortryder kontrakten, refunderer Tjenesteyderen al kompensation ydet af Kunden straks, dog senest inden for 14 dage efter modtagelsen af ​​fortrydelseserklæringen. Under tilbagebetalingen bruger Tjenesteudbyderen en betalingsmetode, der er identisk med den betalingsmetode, der blev brugt under den oprindelige transaktion, medmindre Kunden udtrykkeligt giver sit samtykke til brugen af ​​en anden betalingsmetode; på grund af anvendelsen af ​​denne tilbagebetalingsmetode, vil køber ikke pådrage sig yderligere omkostninger. Tjenesteudbyderen kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil produktet er blevet returneret, eller kunden har bekræftet, at det er blevet returneret (den tidligere af de to datoer skal tages i betragtning).
4. Kunden er forpligtet til at returnere eller udlevere produktet til Tjenesteyderen uden unødig forsinkelse, dog senest inden for 14 dage fra datoen for meddelelsen af ​​fortrydelseserklæringen. Fristen anses for overholdt, hvis du sender varen inden 14 dages fristen. De direkte omkostninger ved returnering af produktet afholdes af Køber.
5. Køber kan kun holdes ansvarlig for varens værdifald, hvis det er sket på grund af brug, der overstiger den brug, der er nødvendig for at fastslå produktets art og egenskaber. I et sådant tilfælde, såvel som hvis Kunden returnerer produktet beskadiget, kan Tjenesteudbyderen trække værdiforringelsen fra beløbet for tilbagebetalingen.
6. Tjenesteyderen gør Købernes opmærksomhed på, at 3.6. For individuelle produkter defineret i punkt 1 kan køber ikke udøve sin fortrydelsesret i henhold til bekendtgørelsens § 29, stk. fremstillet baseret på Købers anvisninger eller efter dennes udtrykkelige anmodning i denne formular Serviceudbyderen.
7. Tjenesteyderen gør Køber opmærksom på, at Køber ved de i punkt 5 definerede akustiske design- og akustiske måleydelser ikke kan udøve fortrydelsesretten efter ydelsen er udført, med hensyn til § 5, stk. § 29, stk. 1, litra a), i regeringsbekendtgørelsen.
8. Klagebehandling
1. Køber kan rette enhver reklamation, der måtte opstå under købet, til en af ​​kontaktoplysningerne anført under punkt 2. Håndtering af klage hos Serviceudbyderen er altid gratis.
2. Verbal klage
Tjenesteudbyderen vil undersøge kundens mundtlige klage uden forsinkelse og om muligt afhjælpe den med det samme. Hvis Kunden ikke er enig i den måde, klagen behandles på, eller hvis det ikke er muligt at afhjælpe klagen med det samme, vil Serviceudbyderen registrere Kundens klage og drøfte og godkende dens indhold med Kunden. Tjenesteudbyderen vil udlevere en kopi af protokollen til kunden. Efter at have modtaget klagen, undersøger Tjenesteudbyderen den og sender et begrundet svar vedrørende sin holdning til klagen inden for 30 dage fra indgivelsesdatoen.
Klager fremsat over telefonen optages af Serviceudbyderen, så i dette tilfælde erstattes optagelsen som beskrevet ovenfor med lydoptagelsen.
3. Skriftlig klage
I tilfælde af en skriftlig klage vil Serviceudbyderen undersøge klagen ved modtagelsen og sende et skriftligt svar til Kunden om resultaterne af undersøgelsen inden for 30 dage efter, at klagen er meddelt. Tjenesteudbyderen vil på anmodning underrette Kunden om resultaterne af undersøgelsen elektronisk.
Tjenesteudbyderen undersøger, afviser eller afhjælper klagen baseret på de gældende lovbestemmelser.
I tjenesteyderens svarbrev dækker det resultaterne af den fulde undersøgelse af klagen, de foranstaltninger, der er truffet for at afhjælpe klagen, og, i tilfælde af afvisning, årsagerne til afslaget. Tjenesteudbyderen giver sine oplysninger en klar, forståelig forklaring, hvor den bruger et simpelt sprog og undgår uberettiget brug af juridiske termer. Tjenesteudbyderen bestræber sig på at give et meningsfuldt svar på alle indsigelser fra Kunden i sit svarbrev.
Tjenesteyderen arkiverer de skriftlige klager – herunder optegnelsen over den klage, der er indgivet under det personlige fremmøde – samt de svar, der gives til dem i fem år. Efter opbevaringsperioden kasseres databærerne (dokumenterne) af Serviceudbyderen.
4. Afhjælpning
Hvis Kundens klage afvises helt eller delvist, eller hvis ovennævnte frist for undersøgelse af klagen er udløbet uden resultat, kan Kunden kontakte følgende myndigheder og instanser:
Department of Consumer Protection of Pest County Government Office
Adresse: 1088 Budapest, József krt. 6.
Telefon: +36 1 459-4843
E-mailadresse: [email protected]
Pest Amts Forligsråd
Adresse: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonnummer: +36 1 792 7881
E-mailadresse: [email protected]
I sagen for forligskredsen er Serviceyderen forpligtet til at samarbejde.
Hvis det ikke er muligt at bilægge den juridiske tvist på en af ​​ovennævnte måder eller på anden måde forhandlet, vil køber henvise til rettenseks.
5. Kunden har mulighed for at indlede en udenretslig bilæggelse af sin klage vedrørende produktet eller tjenesten købt online inden for rammerne af en online tvistbilæggelsesprocedure. Du kan indlede online tvistbilæggelse på følgende websted, og du kan også få detaljerede oplysninger om muligheden og betingelserne for online tvistbilæggelse på denne side: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm ?event=main.home.show&lng = HU
9. Databeskyttelse
Tjenesteudbyderen behandler de personlige data, som den er i besiddelse af, fortroligt og bruger dem udelukkende til de formål, der er specificeret i Data Management Informationen på hjemmesiden. Ved håndtering af Kundens data tager Tjenesteudbyderen hensyn til den til enhver tid gældende databeskyttelseslovgivning. Den detaljerede datahåndteringsinformation er tilgængelig på webstedet på følgende link: https://perfectacoustic.dk/privacy-policy/
10. Afsluttende bestemmelser
1. Tjenesteudbyderen er ikke ansvarlig for skader forårsaget af tilslutning til hjemmesiden. Køber er ansvarlig for at beskytte sin computer og data på den.
2. Det er udtrykkeligt forbudt at transmittere, kommunikere eller dele indhold på hjemmesiden, som ikke er lovligt tilladt. Tjenesteudbyderen forbeholder sig retten til at slette indhold uploadet af kunder.
3. I forhold, der ikke er reguleret i de almindelige vilkår og betingelser, civilloven. og bestemmelserne i anden relevant ungarsk lovgivning er gældende.
Bilag nr. 1
Ansvarsfraskrivelse
(prøve)
(udfyld og returner kun, hvis du ønsker at fortryde kontrakten)
Modtager: *
Jeg/vi, undertegnede, erklærer, at jeg/vi udøver min/vores fortrydelsesret/opsigelse med hensyn til kontrakten om salg af følgende produkt/er eller levering af følgende service: *
Dato for indgåelse af kontrakt / dato for accept: *
Navn på forbruger(e):
Forbrugerens/forbrugernes adresse:
Forbrugerens underskrift: (kun i tilfælde af en erklæring på papir)
Dateret
Det kan ses i SimplePay Data Management Information Sheet på følgende link:

PaymentService_SimplePay_Data_Transfer_EN

PaymentService_Fizetesi_tajekoztato_EN